RODO / Standardy Ochrony Małoletnich


Administratorem Pani/Pana danych osobowych przez jest Izabela Szwedzicka, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Smart Solutions Izabela Szwedzicka, ul. Sewerynów 7, 00-924 Warszawa NIP 5782965227, REGON 385834391.
Dane osobowe zawarte w korespondencji elektronicznej będą przetwarzane przez Smart Solutions Izabela Szwedzicka, ul. Sewerynów 7, 00-924 Warszawa NIP 5782965227, REGON 385834391 w celu umożliwienia kontaktu mailowego oraz w celu podejmowania kontaktu z adresatami, dokumentowania ustaleń dokonanych z Klientami, kontrahentami i innymi podmiotami, a także w celu przyjmowania pism, zgłoszeń i wniosków w formie elektronicznej oraz w celach związanych z dochodzeniem roszczeń lub obroną przed roszczeniami na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez rok od wpływu korespondencji lub 3 lata w przypadku, gdy wiadomość zawiera istotną treść dla dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami. Zawarcie w wiadomości zapytania o informacje handlowe stanowią zgodę na przesłanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przez nadawcę adres e-mail. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdym czasie bez podawania przyczyn, lecz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem. Przysługują Ci prawa dostępu do Twoich danych osobowych wynikające z RODO oraz ich zmiany (w tym aktualizacji), a także pozostałe prawa opisane w Polityce Prywatności, której treść dostępna jest na stronie internetowej pod adresem https:// hostel-helvetia.pl
Kontakt z Administratorem danych osobowych info@hostel-helvetia.pl z dopiskiem „dane osobowe
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
świadczeniodawcy usług noclegowych oferowanych przez Firmę:
Smart Solutions ul. Kopernika 36/40, 00-328 Warszawa, NIP 5782965227
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością
na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 ze zm.).
Ustawa z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks Rodzinny i opiekuńczy oraz
niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1606).


§ 1


Standardy, w sposób dostosowany do charakteru Firmy Smart Solutions z siedzibą w
ul. Kopernika 36/40, 00-328 Warszawa, określają w szczególności:

1. Zasady zapewniające bezpieczne relacje między małoletnim a kadrą opiekunów i
animatorów, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec uczestników
wypoczynku.
2. Zasady i procedurę podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia
lub posiadania informacji o krzywdzeniu dzieci i młodzieży.
3. Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu
popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego, zawiadamianie sądu opiekuńczego.
4. Zasady przeglądu i aktualizacji standardów.
5. Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie kadry pedagogicznej
i niepedagogicznej Firmy Smart Solutions dostosowania standardów, zasady przygotowania pracowników do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności.
6. Zasady i sposób udostępniania rodzicom albo opiekunom prawnym lub faktycznym
oraz małoletnim standardów do zaznajomienia się z nimi i ich stosowania.
7. Osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających
małoletniemu i udzielenie mu wsparcia.
8. Sposób dokumentowania ujawnionych lub zgłoszonych incydentów lub zdarzeń
zagrażających dobru ucznia i zasady przechowywania dokumentów.
9. Wymogi dotyczące bezpiecznych relacji między małoletnimi, a w szczególności
zachowania niedozwolone.
10. Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci Internet.
11. Procedury ochrony dzieci przed treściami szkodliwymi i zagrożeniami w sieci Internet
oraz utrwalonymi w innej formie.
12. Zasady ustalania planu wsparcia małoletniego po ujawnieniu krzywdzenia.


§ 2


Zasady zapewniające bezpieczne relacje między małoletnim a personelem firmy, a
w szczególności zachowania niedozwolone wobec uczestników wypoczynku.
1. Pracownicy Firmy Smart Solutions posiadają odpowiednią wiedzę niezwłocznie reagują na czynniki ryzyka krzywdzenia małoletnich, stosując procedurę zapewniającą bezpieczne relacje między uczniami a personelem.
W związku z dostrzeżeniem czynników ryzyka pracownik niezwłocznie informuje
kierownika wypoczynku, rodziców i zostaje wdrożona Procedura podejmowania
interwencji w sytuacji krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu
małoletniego (§ 3).
2. Każdy pracownik Firmy Smart Solutions:
1) w stosunku do uczestników wypoczynku cechuje się życzliwością, wyrozumiałością, cierpliwością, a jednocześnie stanowczością i konsekwencją w zakresie przestrzegania obowiązujących podczas wypoczynku i w społeczeństwie zasad postępowania, norm moralnych oraz przepisów prawa,
2) nie faworyzuje nikogo, wykazuje się obiektywizmem, sprawiedliwością, bezinteresownością i szacunkiem w traktowaniu i ocenie każdego uczestnika,
3) szanuje godność uczestnika jako osoby: akceptuje go, uznaje jego prawa,
4) rozwija samodzielność myślenia i refleksyjność dzieci i młodzieży oraz pozwala uczestnikom wyrażać własne poglądy w sposób akceptowany społecznie,
5) pamięta, że pierwszymi i głównymi wychowawcami dzieci są rodzice lub opiekunowie, szanuje ich prawa oraz wspomaga w procesie wychowania,
6) traktuje indywidualnie każde dziecko, starając się rozumieć jego potrzeby oraz wspomagać możliwości,
7) wychowuje uczestników w duchu odpowiedzialności za własne czyny i ponoszenia konsekwencji dokonanych wyborów,
8) uczy zasad kultury osobistej oraz wpływa na kształtowanie właściwych postaw,
9) wychowuje uczestników w duchu współdziałania i współżycia w grupie, ucząc jednocześnie poszanowania zasad szlachetnego współzawodnictwa,
10) docenia i szanuje, uwzględnia potrzeby i działa w interesie małoletniego,
11) nie stosuje żadnej z form przemocy,
12) ujawnia dane wrażliwe i inne informacje dotyczące dziecka tylko osobom uprawnionym, gdy wynika to z sytuacji małoletniego,
13) nie nawiązuje żadnych relacji o niewłaściwym charakterze (w tym uwagi, żarty, zachowania, gesty lub udostępnianie małoletnim nieodpowiednich treści, substancji psychoaktywnych itp.),
14) reaguje niezwłocznie, zgodnie z przyjętymi procedurami, na niestosowne zachowania innych wobec małoletniego.
3. Pracownicy monitorują sytuację i udzielają wsparcia:
1) małoletniemu, wobec którego zaistniało podejrzenie krzywdzenia lub skrzywdzenie,
2) jego rodzinie, innym uczestnikom będącymi świadkami przemocy,
3) małoletniemu, który jest podejrzany o krzywdzenie lub krzywdził innego małoletniego.
4. Szczegółowe zasady postępowania w przypadku podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia uczestnika zostały ujęte w Procedurze podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego (§ 3).


§ 3


Procedura podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu dzieci i młodzieży ( w tym procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego, zawiadamianie sądu opiekuńczego).
1. Firma Smart Solutions powołuje koordynatora do spraw podejmowania
interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o
krzywdzeniu dzieci i młodzieży.
2. Funkcję koordynatora pełni kierownika wypoczynku.
3. Pracownik, po zidentyfikowaniu ryzyka krzywdzenia lub krzywdzenia małoletniego przez pracownika, innego dorosłego, rodziców lub opiekunów uczestnika, inneg małoletniego lub pozyskaniu takiej informacji od innych osób, rodziców lub opiekunów, w tym rodziców lub opiekunów małoletniego, niezwłocznie interweniuje, następnie informuje o tym Firmę Smart Solutions, koordynatora i opiekuna grupy oraz sporządza protokół interwencji.
4. Protokół interwencji, o którym mowa powyżej, stanowi Załącznik nr 1.
5. W związku z podejrzeniem ryzyka krzywdzenia lub krzywdzenia małoletniego
przez pracownika koordynator i Firma Smart Solutions natychmiast izoluje
małoletniego od potencjalnego sprawcy, zawiadamia policję i podejmuje dodatkowe
kroki jako pracodawca (zgodne z przepisami prawa).
6. W każdym z przytoczonych przypadków małoletni zostaje niezwłocznie otoczony
opieką i wsparciem opiekuna grupy i innych specjalistów wg potrzeb.
7. Koordynator zawiadamia rodziców lub opiekunów o incydencie, informuje o stanie
małoletniego np. konieczności interwencji medycznej (badania lekarskiego) oraz o konsekwencjach prawnych stosowania przemocy wobec małoletniego.
8. W przypadku podejrzenia, że życie małoletniego jest zagrożone lub grozi mu ciężki uszczerbek na zdrowiu, pracownik niezwłocznie informuje odpowiednie służby (policja, pogotowie ratunkowe), dzwoniąc pod numer 112 lub 998/997, a następnie informuje koordynatora, Firmę Smart Solutions i rodziców lub opiekunów oraz uzupełnia wymieniony w punkcie 3 i 4. protokół interwencji. Kolejne kroki postępowania w tej sytuacji leżą w kompetencjach ww. instytucji.
9. Po ustaleniu, że problem krzywdzenia nie wymaga sięgnięcia po środki represji karnej
wobec krzywdzącego, że nie zachodzi zagrożenie zdrowia lub życia małoletniego, koordynator, w porozumieniu z Firmą Smart Solutions, organizuje spotkanie z rodzicami lub opiekunami małoletniego w obecności: koordynatora, psychologa i pracownika, który zgłosił incydent oraz w razie potrzeby innych specjalistów.
10. Podczas ww. spotkania zostają określone sposoby wsparcia i reagowania z uwagi na sytuację małoletniego. Ze spotkania sporządza się notatkę.
11. W przypadku, gdy źródłem krzywdzenia lub podejrzenia krzywdzenia są rodzice albo opiekunowie, koordynator jeżeli zachodzi taka potrzeba, po ocenie sytuacji, powiadamia niezwłocznie właściwe instytucje i organy (policję, sąd rodzinny, ośrodek pomocy społecznej, przewodniczącego zespołu interdyscyplinarnego).
12. W przypadku przemocy rówieśniczej, innych zachowań ryzykownych ze strony
małoletnich, pomocą psychologiczno-pedagogiczną i wsparciem należy objąć również
uczestników będących jej inicjatorami lub świadkami, biorąc pod uwagę potrzebę
współpracy w tym zakresie z rodzicami lub opiekunami, a także z instytucjami
zewnętrznymi wg potrzeb.
13. W sytuacji, gdy rodzice lub opiekunowie małoletniego, będącego inicjatorem przemocy i innych zachowań ryzykownych powtarzających się, nie podejmują współpracy z Firmą Smart Solutions, koordynator, po ocenie stopnia zagrożenia, zawiadamia właściwe instytucje. Uczestnik będący inicjatorem zakańcza wypoczynek i zostaje odesłany do domu – odbierają go rodzice lub
opiekun prawny.


§ 4


Zasady przeglądu i aktualizacji standardów.
1. Monitorowanie standardów powinno być podejmowane przez wszystkich pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem działań Firmy Smart Solutions oraz koordynatora m.in. poprzez obserwację, badania ankietowe, umożliwienie społeczności wypoczynku przekazywania informacji w sposób bezpieczny i poufny.
2. Standardy podlegają monitorowaniu i modyfikowaniu podczas bieżącej pracy
(wg potrzeb firmy) oraz obowiązkowej weryfikacji co 2 lata.
3. Firma Smart Solutions we współpracy z koordynatorem ustala:
1) sposoby weryfikacji,
2) terminy jej przeprowadzenia, we współpracy z pracownikami, uczestnikami
i rodzicami lub opiekunami, a także innymi osobami, instytucjami (wg potrzeb),
3) sposób opracowania i wykorzystania wniosków z przeprowadzonej weryfikacji,
które powinny zostać udokumentowane pisemnie i przedstawione pracownikom,
uczestnikom, rodzicom lub opiekunom.
4. W badaniach zaleca się uwzględnienie następujących zagadnień:


str. 5


1) znajomość procedur przez członków kadry oraz uczestników,
2) występowanie zdarzeń podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia

dzieci,
3) stosowanie procedur przez pracowników Firmy Smart Solutions,
4) skuteczność stosowanych procedur,
5) charakter i przebieg interwencji,
6) proponowany kierunek i zakres modyfikacji standardów.
5. Wzór formularza ankiety, który może zostać wykorzystany w celu ewaluacji
standardów stanowi Załącznik nr 2.
6. Zmodyfikowane standardy zostają zamieszczone na stronie internetowej Firmy
Smart Solutions oraz przedstawione pracownikom i uczestnikom wypoczynku
na zebraniu organizacyjnym.


§ 5


Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie kadry wychowawczej, zasady przygotowania pracowników do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności.
1. Za przygotowanie kadry wypoczynku do stosowania standardów odpowiedzialny
jest koordynator tj. kierownik wypoczynku.
2. Każdy pracownik ma obowiązek zapoznania się ze standardami, co potwierdza
własnoręcznym podpisem w Księdze Zarządzeń.


§ 6


Zasady i sposób udostępniania rodzicom albo opiekunom prawnym lub faktycznym
oraz małoletnim standardów do zaznajomienia się z nimi i ich stosowania.
1. Standardy udostępniane są na stronie internetowej Firmy Smart Solutions.
2. Uczestnicy i rodzice lub opiekunowie zapoznawani są z dokumentem w sposób
ustalony przez Firmę Smart Solutions .


§ 7


Osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie mu wsparcia.
1. Za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie
mu wsparcia odpowiadają wszyscy pracownicy Firmy Smart Solutions.
2. Osobami, które podejmują interwencję w pierwszej kolejności jest obecny na zmianie dzinnej lub nocnej pracownik recepcji


str. 6


§ 8


Sposób dokumentowania ujawnionych lub zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru uczestników i zasady przechowywania dokumentów.
1. Osoba podejmująca interwencję wypełnia protokół i sporządza inne dokumenty określone w standardach.
2. Dokumentacja pomocy sporządzana i przechowywana jest zgodnie z odrębnymi zasadami.
3. W Firmie Smart Solutions prowadzony jest rejestr zdarzeń podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia małoletnich, stanowiący Załącznik nr 3.
4. Wszelkie dokumenty związane z incydentami i zdarzeniami zagrażającymi dobru uczestnika przechowywane są w ustalony w Firmie Smart Solutions sposób, który uniemożliwia dostęp osobom nieuprawnionym.


§ 9


Wymogi dotyczące bezpiecznych relacji między małoletnimi, a w szczególności zachowania niedozwolone.
1. W organizowanych wypoczynkach przez Firmę Smart Solutions uwzględnione są działania mające na celu rozwijanie postawy odrzucającej wszelkie formy agresji i przemocy, z uwzględnieniem diagnozowanych corocznie czynników ryzyka i czynników chroniących.
2. Pracownicy Firmy Smart Solutions zawsze stanowczo i konsekwentnie reagują na każdy, nawet incydentalny przejaw agresji i przemocy, a także wskazują zachowania i postawy pożądane.
3. Niedozwolone jest stosowanie jakichkolwiek form agresji i przemocy.
4. Uczestnicy są wychowywani w poczuciu bycia członkami wspólnoty – wypoczynkowej społeczności i ponoszą odpowiedzialność za jej kształtowanie, zachowując równe prawa i obowiązki w tym względzie.
5. W przypadku naruszenia bezpieczeństwa w zakresie relacji między małoletnimi uczestnik zgłasza ten fakt koordynatorowi lub innemu pracownikowi Firmy Smart Solutions i wdrażane są procedury opisane w niniejszym dokumencie. Działania podejmowane są również w przypadku stwierdzenia przez pracownika podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia uczestnika.
6. Uczestnicy są zobowiązani do zachowań odpowiadających modelowi uczestnika
wypoczynku, który m. in.:
1) troszczy się o bezpieczeństwo swoje i innych,
2) potrafi rozwiązywać problemy w sposób konstruktywny,
3) jest asertywny,
4) potrafi umiejętnie komunikować się z otoczeniem i współpracować,
5) umie prosić o pomoc,
6) potrafi dbać o potrzeby swoje i innych,
7) potrafi nawiązywać poprawne relacje z innymi,


str. 7


8) przeciwstawia się wszelkim przejawom agresji i przemocy,
9) odznacza się wysoką kulturą osobistą,
10) kieruje się w życiu wartościami i zasadami moralnymi,
11) potrafi dokonywać właściwych wyborów i podejmuje decyzje kierując się
priorytetami moralnymi,
12) szanuje innych ludzi.
§ 10
Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci Internet.
1. Uczestnicy korzystają z urządzeń elektronicznych dostępnych na terenie
organizowanego wypoczynku pod opieką i nadzorem oraz za zgodą opiekunów
grupy, a także ściśle stosują się do obowiązujących w tym względzie zasad i
regulaminów.
2. Szczegółowe zasady korzystania z urządzeń elektronicznych, w tym telefonów
komórkowych, zawarte są w Regulaminie Wypoczynku – o czym każdy
małoletni i rodzic lub opiekun zostaje poinformowany przez kierownika na
początku wypoczynku.
3. Uczniowie zobowiązani są do przestrzegania zasad wskazanych w punkcie 2.,
wśród których wymienić można w szczególności:
1) uczestnik na odpowiedzialność swoją i rodziców lub opiekunów prawnych
przywozi na wypoczynek telefon komórkowy albo inne urządzenia
elektroniczne,
2) w czasie zajęć i programu używanie telefonu komórkowego i
innych urządzeń elektronicznych możliwe jest jedynie w
następujących przypadkach:
a) nagłe i pilne okoliczności, np. zagrożenie zdrowia i życia,
b) szczególne sytuacje na podstawie upoważnienia kierownika wypoczynku,
c) wykorzystanie urządzeń podczas zajęć edukacyjnych jako pomocy dydaktycznych.
3) Nagrywanie dźwięku i obrazu za pomocą telefonu jest możliwe jedynie za zgodą osoby nagrywanej i fotografowanej, a jeśli ma to miejsce w czasie zajęć programowych dodatkowo konieczna jest zgoda prowadzącego zajęcia.


§ 11


Procedury ochrony dzieci przed treściami szkodliwymi i zagrożeniami w sieci Internet oraz utrwalonymi w innej formie.
1. Firma Smart Solutions, organizująca wypoczynek w ośrodkach wypoczynkowych, zapewnia małoletnim dostęp do Internetu. Ośrodek wdraża i aktualizuje systemy i oprogramowania zabezpieczające przed dostępem do niewłaściwych treści oraz złośliwym oprogramowaniem, w tym filtrujące treści, wyznaczając osoby odpowiedzialne.


Str. 8


2. Podczas wypoczynku w miarę możliwości prowadzone są działania, w tym warsztaty i szkolenia, w zakresie profilaktyki oraz umiejętności bezpiecznego korzystania z Internetu oraz przygotowywania uczestników do właściwego i świadomego odbioru i
wykorzystania mediów.
3. Podejmowane są działania wychowawczo-profilaktyczne uwzględniające
pojawiające się problemy związane m.in. z funkcjonowaniem uczestników w sieci
Internet, cyberprzemocą we współpracy wg potrzeb z instytucjami zewnętrznymi.
4. W przypadku stwierdzenia lub powzięcia informacji o występującej cyberprzemocy,
pracownicy niezwłocznie reagują wg następujących zasad:
1) uczestnikowi natychmiast udzielana jest niezbędna pomoc,
2) problem zgłoszony zostaje koordynatorowi, rodzicom lub opiekunom
prawnym,
3) po ocenie sytuacji przez koordynatora, jeżeli zachodzi potrzeba,
powiadamiane organy zewnętrzne (pomoc społeczna, policja, sąd rodzinny),
4) sporządzany jest protokół interwencji,
5) zespół kadry wypoczynku udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej
pokrzywdzonemu małoletniemu (a także małoletniemu będącemu sprawcą)
we współpracy z rodzicami lub opiekunami oraz wg potrzeb z instytucjami
zewnętrznymi,
6) w przypadku braku współpracy ze strony rodziców lub opiekunów małoletniego
podejrzanego lub będącego odpowiedzialnym za cyberprzemoc, koordynator
, po dokonaniu oceny sytuacji i poinformowaniu rodziców lub opiekunów, jeżeli
zachodzi taka konieczność, powiadamiają właściwe instytucje i organy (pomoc
społeczną, policję, sąd rodzinny).
§12
Zasady ustalania planu wsparcia małoletniego po ujawnieniu krzywdzenia.
1. Uczestnik, który czuje się pokrzywdzony przez innych, w tym przez innych
uczestników, zgłasza ten fakt kierownikowi wypoczynku lub innemu
pracownikowi Firmy Smart Solutions.
2. Wszelkie zauważone przejawy agresji i przemocy, powinny być niezwłocznie
przerwane przez pracownika lub inne osoby będące świadkami incydentu.
3. Pracownik po powzięciu informacji dotyczących krzywdzenia małoletniego
zawiadamia o tym kierownika wypoczynku oraz wypełnia protokół
interwencji.
4. Kierownik wypoczynku zawiadamia wychowawcę grupy oraz rodziców lub opiekunów
prawnych uczestnika oraz wg potrzeb innych specjalistów.
5. Kadra wychowawcza pracuje z małoletnim i podejmuje niezwłocznie działania
mające na celu zniwelowanie przejawów agresji i przemocy, a także wszelkich
niewłaściwych zachowań małoletnich we współpracy wg potrzeb z instytucjami,
organizacjami udzielającymi pomocy dzieciom i młodzieży.
6. Uczestnicy zostają objęci niezbędnymi formami pomocy psychologiczno-
pedagogicznej.
7. Jeżeli kierownik wypoczynku przy współpracy z kadrą udzielających uczniom pomocy
psychologiczno-pedagogicznej, stwierdzi taką
konieczność, wówczas powiadamia organy zewnętrzne (instytucje pomocy społecznej,


str. 9


policję, sąd rodzinny) o zaistniałej sytuacji oraz potrzebie, np. wglądu w sytuację
rodzinną dziecka.
8. Koordynator we współpracy z wychowawcą grupy, pracownikiem, który stwierdził
zagrożenie lub wystąpienie krzywdzenia małoletniego, (wg potrzeb) organizuje
spotkanie z rodzicami małoletniego (przedstawia ustalone
przez ww. zespół formy i sposoby pomocy psychologiczno-pedagogicznej, którą ma
zostać objęty małoletni).
9. O objęciu małoletniego, który jest podejrzany lub dopuścił się krzywdzenia innego
małoletniego, a także ustalonych dla niego formach pomocy psychologiczno-
pedagogicznej jego rodzice lub opiekunowie zostają powiadomieni na odrębnym
spotkaniu.
10. W przypadku braku współpracy z kadrą wychowawców rodziców lub
opiekunów prawnych uczestnika podejrzanego o krzywdzenie lub
krzywdzącego małoletniego – kierownik wypoczynku, podejmuje, po
ocenie sytuacji, decyzję o ewentualnym zawiadomieniu organów
zewnętrznych (pomocy społecznej, policji, sądu rodzinnego).
11. Firma Smart Solutions prowadzi działania profilaktyczne

w celu zapobiegania i
uświadamiania niewłaściwych zachowań, przemocy, innych form krzywdzenia
małoletnich.
Standardy ochrony małoletnich podczas wypoczynku organizowanego przez Firmę Smart Solutions wprowadzone zostają w dniu 15.02.2024 r.


str. 10


Załącznik nr 1
PROTOKÓŁ INTERWENCJI W PRZYPADKU
STWIERDZENIA PODEJRZENIA KRZYWDZENIA
LUB KRZYWDZENIA MAŁOLETNICH
Data i miejsce sporządzenia dokumentu:
Małoletni, wobec którego zachodzi podejrzenie
krzywdzenia lub krzywdzenie:
Osoba stwierdzająca wystąpienie podejrzenia
krzywdzenia lub krzywdzenie małoletniego:
Data podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia
małoletniego oraz miejsce zdarzenia:
Osoba/osoby podejrzane o krzywdzenie
lub krzywdzące małoletniego:
Opis rodzaju podejrzenia krzywdzenia
lub krzywdzenia małoletniego:
Osoby i instytucje, które zostały powiadomione,
w tym formy interwencji, m.in.: powiadomienie
pomocy społecznej, policji, sądu rodzinnego:
Data i opis udzielonej pomocy, formy otoczenia opieką
małoletniego bezpośrednio po stwierdzeniu
lub podejrzeniu incydentu, w tym we współpracy
z koordynatorem, wychowawcą grupy,
informacje o ewentualnym powiadomieniu
pogotowia, policji, stwierdzeniu
konieczności badania lekarskiego:
Informacja ze spotkania z rodzicami lub opiekunami:
Zaplanowana pomoc uczestnikowi, w tym we
współpracy z instytucjami zewnętrznymi, a także
informacja
o zgodzie rodziców lub opiekunów na udzielanie ww.
form pomocy małoletniemu oraz ewentualne działania
w przypadku braku współpracy ze strony rodziców
lub opiekunów prawnych:
Informacje na temat efektów podjętych interwencji,
w tym we współpracy z instytucjami zewnętrznymi
oraz pomocy udzielonej uczestnikowi przez Firmę
Smart Solutions:
Imiona i nazwiska oraz czytelne podpisy osób
sporządzających protokół:


str. 11


Załącznik nr 2
MONITOROWANIE I WERYFIKOWANIE
PROCEDUR OCHRONY MAŁOLETNICH
w Firmie Smart Solutions
badanie ankietowe
Zaznacz właściwą odpowiedź:
1. Czy znasz standardy/procedury ochrony małoletnich przed krzywdzeniem?
Tak Nie wszystkie Nie
2. Czy stosowałeś standardy/procedury ochrony małoletnich przed krzywdzeniem?
Tak Nie
3. W przypadku stosowania standardów/procedur, zaznacz, czy były skuteczne:
Tak Nie wszystkie Nie
4. Czy byłeś świadkiem lub miałeś informacje dotyczące podejrzenia krzywdzenia
lub krzywdzenia małoletnich?
Tak Nie
5. W przypadku zaznaczenia odpowiedzi twierdzącej, zaznacz, czy podjąłeś interwencję:
Tak Nie
Jak przebiegała interwencja:
……………………………………….…………………………..…………………….
…………………………………………………………………………………………
6. Jakie jeszcze obszary powinny zostać uwzględnione w standardach/procedurach:
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………...….…
7. Inne spostrzeżenia, uwagi dotyczące standardów/procedur:
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………...….…


str. 13


Załącznik nr 3
REJESTR ZDARZEŃ PODEJRZENIA KRZYWDZENIA LUB KRZYWDZENIA MAŁOLETNICH
Podczas wypoczynku organizowanego przez Firmę Smart Solutions
Lp.
Imię
i nazwisko
małoletniego,
oddział
Data i miejsce
interwencji,
osoba
interweniująca
Rodzaj krzywdzenia, osoba
krzywdząca lub podejrzana
o krzywdzenie małoletniego
Zastosowane
procedury i formy
pomocy
małoletniemu
Powiadomione
osoby, instytucje,
organy zewnętrzne
Uwagi Podpis
kierownika
1.
2.
3.
4.